Handelsbetingelser for www.whynotgin.dk (herefter benævnt whynotgin.dk) for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.
Whynotgin.dk er ejet af: Iben Diamant Wilders Plads 8C 1403 København K CVR: 36643633 Etableret: 2015
- Køb hos Whynotgin.dk
Levering sker til de enhver tid gældende priser for pakke forsendelser. Forsendelser i Danmark koster kun fra 49 kr., men bestiller du for over 750 kr., er der fri fragt. Leveringen foregår med Post Danmark, og leveringstiden er normalt 1-2 hverdage.
- Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Alle aftaler indgås på dansk. Priserne er dagspriser inkl. danske punktafgifter.
- Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
- Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail til kundeservice@whynotgin.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling skal ske inden kl. 12:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Har du bestilt varen efter kl. 15.00, skal afbestilling ske inden kl. 12.00 den efterfølgende hverdag.
- Ordrebekræftelse og faktura
Whynotgin.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, bedes du sende en mail til kundeservice@whynotgin.dk.
- Betaling
De mulige betalingsmåder er:
- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- American Express
- Efter aftale (kun erhverv)
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Whynotgin.dk (undtagelsesvis hæves pengene dog straks ved varer, der kræver forudbestilling, samt ved køb af billetter til ginsmagning, arrangementer og lign.). Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
- Fortrydelsesret og bytte af vare
Fuld returret. Fortryder du dit køb, giver Whynotgin.dk fuld returret bortset fra køb af billetter til ginsmagninger, arrangementer, events og lign. Varen skal dog returneres i væsentlig samme stand og mængde (se også punkt 11 omkring forsvarlig returnering). Fortrydelsen skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden, og kunden har herefter 14 dage yderligere til at returnere varen. Ved køb af spiritus i flasker, er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Åbner du en flaske er den ikke i væsentlig samme stand længere, og du vil ikke kunne fortryde købet. Varer der returneres, skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for whynotgin.dk.
Varen sendes til:
WhyNotGin
Wilders Plads 8C
1403 København K
Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Whynotgin.dk. Ved returhandel tilbagebetales varebeløbet (ej fragt) via konto til kunden indenfor 14 dage. Du kan også bytte til anden vare, og her er proceduren den samme: send retur og vedlæg seddel, der fortæller, hvad du ønsker i stedet. Ifm. julehandel forlænges 14 dages fristen, så varer kan returneres eller byttes indtil den 10. januar. Man skal ved bestilling af julegaver huske at skrive “julegave” under feltet med kommentarer, når man går til kassen, så Whynotgin.dk kan se, at bestillingen er ment som en julegave med forlænget retur- og byttefrist.
- Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du skrive en mail til kundeservice@whynotgin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, erstattes/repareres denne vederlagsfrit. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Whynotgin.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Whynotgin.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende dette.
Varen mærkes “reklamationer” og sendes til:
WhyNotGin
Wilders Plads 8C
1403 København K
- Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Whynotgin.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Whynotgin.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Whynotgin.dk.
- Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Whynotgin.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Whynotgin.dk forbeholder sig retten til at opkræve forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.
- Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Whynotgin.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Whynotgin.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Whynotgin.dk. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
- Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler whynotgin.dk, at De retter henvendelse til kundeservice@whynotgin.dk
- Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Whynotgin.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er modtaget.
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
- Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Whynotgin.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos WhyNotGin IS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for WhyNotGin IS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Whynotgin.dk er WhyNotGin IS. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Whynotgin.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos WhyNotGin IS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til WhyNotGin IS via e-mail kundeservice@whynotgin.dk
Cookies
På Whynotgin.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.